Przejdź do treści

Jak wybrać wykonawcę strony WWW? – cz.1

Jak wybrać wykonawcę strony - foto

Wiesz już po co chcesz uruchomić stronę WWW, jaką funkcjonalność powinna ona posiadać i jakie wymogi powinna spełniać. Posiadasz również większą wiedzę na temat obowiązujących standardów. Zatem nadszedł czas na znalezienie wykonawcy.

Tylko jak wybrać tego, który sprosta Twoim oczekiwaniom i zrealizuje dobrą stronę?

Oczywiście zawsze możesz zadzwonić do mnie 🙂

Istnieje grupa osób, która przy wyborze wykonawcy strony kieruje się głównie względami ekonomicznymi. Często poszukują go w gronie bliższych lub dalszych znajomych, wybierając niejednokrotnie osobę nie mającą ani odpowiednich umiejętności ani doświadczenia, ale za to oferującą strony tanio. Szczerze odradzam taki wybór, gdyż może przynieść on znacznie więcej problemów niż zysku wynikającego z nieco niższej ceny usługi.

Kolejne grono osób wybiera wykonawcę strony z tzw. 'polecenia’ przez osoby trzecie lub firmy mające dobre z nim doświadczenia przy tworzeniu ich własnej witryny. Jak wynika z moich obserwacji stanowią oni znaczny procent zleceniodawców.

Pozostała grupa szuka wykonawców po prostu w sieci.

Jakie kryteria przyjąć przy wyborze wykonawcy strony WWW?

Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa.

Realizację stron internetowych oferuje obecnie niezliczona liczba firm. Część z nich posiada rozbudowane witryny, na których oprócz portfolio wykonanych prac często umieszczają opis oferowanych usług oraz warunków ich realizacji. To znacznie ułatwia podjęcie decyzji. Na co więc zwrócić uwagę?

Portfolio

W pierwszej kolejności należy zapoznać się z prezentowanymi pracami w tzw. portfolio. Jest to zazwyczaj jeden z głównych działów na stronach oferujących realizację witryn internetowych.

Należy przyjrzeć się strukturze, kompozycji i estetyce prezentowanych tam stron. O ile ocena wartości estetycznych i szaty graficznej jest stosunkowo prosta, to ocena poziomu ich profesjonalizmu stanowi już większe wyzwanie. Strony takie można poddać różnym testom, np. na dostosowanie ich do urządzeń mobilnych, aby sprawdzić czy są responsywne. Można przetestować szybkość ich wgrywania na różnych urządzeniach i przeglądarkach, poprawność kodu i wiele innych elementów – o czym szczegółowo napiszę już wkrótce. Należy przy tym mieć na uwadze, iż użytkownicy witryn często sami dokonują na nich zmian, niejednokrotnie pogarszających ich jakość. Wydaje się więc, że testy profesjonalizmu wykonawcy mogą być bardziej miarodajne jeśli dotyczą jego strony firmowej.

Na podstawie uzyskanych w testach wyników będziesz mógł zawęzić grupę wykonawców do tych, którzy spełniają Twoje wymagania w zakresie standardu oferowanej usługi.

 

Druga część artykułu już wkrótce …