SŁOWNIK AdWords

CPC ( ang. cost per click)

Sposób naliczania opłaty za rekalmę, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w emitowaną reklamę.

CPM ( ang. cost per mile)

Sposób naliczania opłaty za rekalmę, w którym reklamodawca płaci za 1000 jej wyświetleń.

CTR (tzw. współczynnik klikalności )

Liczba kliknięć reklamy - wyrażona w procentach - podzielona przez liczbę jej wyświetleń (np. 10 kliknięć na 1000 wyświetleń daje CTR o wartości 1%).

Google AdWords

Program reklamowy Google, obejmujący wyświetlanie reklamy w obrębie wyników wyszukiwarki Google oraz w obrębie stron internetowych z Sieci Partnerskiej Google.

Docelowy adres URL

Dokładny adres strony internetowej reklamodawcy, na którą użytkownicy przechodzą po kliknięciu reklamy Google AWords.

Konwersja

Konwersja następuje, gdy po kliknięciu reklamy użytkownik wykonuje zaplanowaną wcześniej przez reklamodawcę akcję (np. dokonuje zakupu produktu, zapisuje się na newsletter, pozostawia dane kontaktowe i itp.

Maksymalny koszt kliknięcia CPC

Najwyższa kwota, jaką reklamodawca zgadza się zapłacić za jedno kliknięcie reklamy, przy czym końcowy koszt kliknięcia ustalany jest w drodze aukcji (jest niemal zawsze niższy od maksymalnej ceny ofertowej). Maksymalny koszt kliknięica CPC może być ustawiony dla grupy reklam lub dla poszczególnych słów kluczowych.

Ranking reklamy

Ranking reklamy kierowanej na słowa kluczowe określa jej pozycję w wynikach sponsorowanych Google. Jest on iloczynem maksymalnej stawki za kliknięcie (maksymalnego CPC) i Wyniku Jakości tego słowa kluczowego.

Sieć Partnerska

W Polsce obejmuje tysiące witryn, serwisów informacyjnych i blogów, które współdziałają z Google w zakresie wyświetlania kierowanych reklam AdWords.

Sieć Wyszukiwania

Tworzą ją partnerzy Google, na których witrynach w wynikach wyszukiwania pojawiają się reklamy Google AdWords (np. wynik wyszukiwania w portalu Gazeta.pl)

Słowa kluczowe

Wyrazy lub frazy, które określają reklamowany produkt - to, czym zajmuje się Twoja firma. Za pomocą słów kluczowych użytkownicy Internetu wyszukują interesujące ich produkty i usługi w wyszukiwarkach internetowych.

Szacunkowa stawka za pierwszą stronę

Parametr ten określa w przybliżeniu stawkę kosztu kliknięcia (CPC) wystarczającą do umieszczenia reklamy na dane słowo kluczowe na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Szacunki te oparte są na Wyniku jakości i bieżącej konkurencji reklamodawców o dane słowo kluczowe.

Wykluczające słowa kluczowe kampanii

Zdefiniowane przez reklamodawcę słowa kluczowe, na które jego reklama AdWords na pewno nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Wynik Jakości

Parametr przypisany do poszczególnych słów kluczowych kampanii AdWords, do którego obliczenia wykorzystuje się wiele czynników. Jest on wyznacznikiem trafności słowa kluczowego w danej grupie reklamowej AdWords do pozostałych słów kluczowych tej grupy reklamowej, tekstu reklamowego oraz dla zapytania wprowadzanego przez użytkownika. Im wyższy Wynik Jakości słowa kluczowego, tym niższa jego szacunkowa stawka za pierwszą stronę i lepsza pozycja reklamy.

Wynik Jakości w sieci partnerskiej

Parametr przypisany do poszczególnych grup reklamowych kampanii AdWords, do którego obliczenia wykorzystuje się wiele czynników. Jest on wyznacznikiem trafności danej reklamy AdWords dla konkretnej strony w Sieci Partnerskiej Google. Im wyższy Wynik Jakości reklamy, tym większe prawdopodobieństwo, że reklama będzie wyświetlana na stronie w Sieci Partnerskiej i jej pozycja będzie wyższa.

Wyświetlany adres URL

Adres strony internetowej, wyświetlany użytkownikom w reklamie AdWords w celu identyfikacji witryny, do której przejdą po kliknięciu reklamy.